Sejtautomata program

A sejtautomata egy olyan program, amelyben egy ponthalmaz adott jelre egyszerre változtatja meg az állapotát - saját és a közvetlen környezete állapotának megfelelően. A szabályok változatosak lehetnek, a pálya és a kiinduló állapot szintén. Sejtautomatával nagyon sokféle folyamat modellezhető - az itteni képek (főleg a programban, ahol folyamatosan változnak) ráadásul szépek is. A következő képek néhány ilyen pillanatfelvételt mutatnak:
Drotvilág

Drótvilág

A következő képek a klasszikus szabályt használják, mint a legelső sejtautomata. Eszerint a háttérből pont lesz, ha van 3 szomszédja - a pontból pedig háttér lesz, ha nem 2 vagy 3 szomszédja van:

A következő képek ismét más szabállyal készültek (amely leginkább szőnyegtervezésre alkalmas - pl. muzulmán kultúrában. 1 "szőnyeg" 2 mp alatt készül el).

A program 320 x 200-as, 256 színû VGA felbontást használ és tartalmaz egy egyszerű képszerkesztőt is.

=Letöltés

=Néhány pillanatkép
Használatuk: a programot 2 paraméterrel  kell indítani. Az első a szabály neve, a második tetszőleges. Ilyenkor a program induláskor nem törli a képernyőt és az <Alt L> megnyomására behozza az elmentett képet.