Sejtautomata program

Ez a program közvetlenül a képernyőn dolgozik. Bármilyen szövegfile-t fel tud dolgozni, ha az elején szerepel a megfelelő szabály (leírás a help file-okban). Beépített listázó, szerkesztő és karakteres SVGA, valamint CGA (90 x 60, keret nélküli üzemmód) támogatás van benne. Néhány példa:

help .:!;!:.;! <-zárókarakter: egyszer már szerepelt.
^ ^ ^
+-név | +-szabály (a 10! pozíción kell kezdôdnie)
+-háttér (az elején nem ébred fel)

Szabályok:
- a:b; : a-ból b lesz.
- a:b<c; : a-ból b lesz, ha van pontosan egy c szomszédja.
- a:b<3cd|4e; : a-ból b lesz, ha van 3 c és egy d, vagy 4 e szomszédja.
- a:b<0c:d; : a-ból b lesz, ha nincs c szomszédja, egyébként d lesz.
- a:1<; : a-ból < lesz (ez vezérlôkód, azért kell az 1-es).
- ab:c; : a-ból és b-bôl is c lesz.

Futás közben nem lehet a szabályt javítani.
A feltételek tetszés szerint kombinálhatók.
A program nem ellenôrzi a redundanciát.
Olvasd el a help.scr-t is!


Néhány kép:
Sejtautomata
A következő az ún. „Drótvilág”. Drótokból és elektronokból áll (utóbbi pedig fejből és farokból). A drótból elektronfej lesz, ha van egy vagy két elektronfej szomszédja. A fejből farok lesz, a farokból drót. Itt néhány áramköri elem van kiállítva:

Drótvilág

Ezt az ábrát kicsit kiszíneztem, hogy könnyebb legyen kitalálni, mit ábrázol. Működő modell.
Közlekedési lámpa

=Letöltés